Back on the track: New Zealand - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anne Oerlemans - WaarBenJij.nu Back on the track: New Zealand - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anne Oerlemans - WaarBenJij.nu

Back on the track: New Zealand

Door: Anne Oerlemans

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 April 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Stel je voor: na 6 maanden van temperaturen boven de 25 graden en bijna elke dag zon, naar grijze luchten en eindeloze regenval. Dat was wel een beetje wat ik dacht toen ik Nieuw Zeeland binnen vloog en de regen al tegen het vliegtuigraampje aantikte. Maar ach, voor het weer hoef je hier ook niet naartoe te komen.

Eerst nog even een paar weken terug in de tijd. Mijn werk in Newcastle bleek uit eindelijk op een grote kermis te zijn, ja inderdaad, ik dacht wel even FAAAAACKKKKKKKKK.. Maar uiteindelijk was het heel gezellig met andere backpackers en heb me wel weer even beseft dat ik toch maar verder ga studeren zodat ik later niet als 'carni' terecht kom. Van het woord 'douche' hadden ze daar overigens nog nooit gehoord, dus toen ik na 4 dagen weer vrij was en ik de bus naar Sydney moest nemen, besloot ik toch maar even een hostel in te sneaken voor een douche (wat nog een heel project bleek te zijn met een mega tas op je rug) om mijn medereizigers niet lastig te vallen met de geur die om me heen hing.

In Sydney werd ik daarna opgewacht door mijn lieve vriendinnetje Rita die ik al 2 maanden niet gezien had, fijn weerzien dus. Zij nam me mee naar haar huis wat de komende twee weken ook mijn huis zou zijn. Eigen kamertje, heel veel groenten en een goed bed: precies wat ik op dat moment nodig had.

Ook een mountainbike tot mijn beschikking dus Sydney vanuit een heel ander perspectief bekeken dan de eerste keer. Zelfs mijn eerste Australian Football wedstrijd gezien (Paramatta vs Manly) en naar een kunsttentoonstelling van de Renaissance in Canberra geweest, wat toch wel een beetje gek was om al die Europese kunstenaars aan de andere kant van de wereld te aanschouwen.

Afgelopen zondag was het dan toch echt tijd om Australia vaarwel te zeggen en het vliegtuig in te stappen naar Auckland. Dat ging nog bijna mis aangezien ik al mijn papieren niet uitgeprint had dus veel boze gezichten veroozaakt op Sydney Airport, maar uiteindelijk mocht ik toch mee. Waar ik mijn verhaal misschien niet heel positief begon over NZ, heb ik mijn gedachten snel bijgesteld. Maandagochtend vroeg ging ik al de bus in naar The Bay of Islands, het noorden van het noordelijke eiland. En ondanks het weer viel mijn mond toch een aantal keren open van verbazing.. hoe mooi kan de wereld zijn......Heb ook al mijn eerste kiwi (niet het fruit maar het dier) aangeraakt en de eerste Maori's (oorspronkelijke bewoners van nieuw-zeeland) ontmoet. Ik denk dat ik het hier wel naar mijn zin ga hebben;)

tot over 6 weken (blehhhhhhh)
Anne

  • 03 April 2012 - 05:11

    Papa:

    Weer een leuk verhaaltje Anne.
    Blijft raar, hier begint de lente, daar de herfst. Hier begint de dag, daar de nacht. Hier is zes weken joooh, daar is zes weken Blehhhh. Of heb je te veel schapen gezien ?

  • 03 April 2012 - 05:16

    Nicole :

    Dat is niet blehhhhh dat is jippie!!!!!!!!!!!

  • 03 April 2012 - 05:24

    Mama:

    idd Nicole, ben ik helemaal met je eens. Veel plezier in NZ Anne, geniet er met volle teugen van! XX

  • 03 April 2012 - 11:19

    Hannie Oerlemans:

    Hoi Anne

    Nu maar weer genieten op NZ, want zoals je zegt de tijd vliegt. Niet alleen voor jou maar ook voor ons in ons kikkerlandje. Geniet nog van al het moois je tegenkomt, want voor je het weet zit je hier weer achter je schoolboeken (nog maar niet aan denken).
    Heel veel groetjes ome Jan en tante Hannie

  • 04 April 2012 - 13:40

    Sjanny:

    Hey Anne, ik heb net al je reisverslagen nog eens zitten lezen, wat heb jij een fantastische tijd gehad in Australië. Wat heb je veel gezien en beleefd in dat verre land. Ik krijg het gevoel dat ik het ooit ook zelf allemaal eens wil zien, wie weet, eerst nog even sparen! ik wens je nog een hele fijne tijd toe in nieuw Zeeland, en geniet nog van alles wat je gaat zien en ondernemen, en als je terug bent kom dan hier maar eens gezellig je verhalen vertellen, dan krijg je van mij en Job een lekker koud Hollands biertje! lieve groetjes, Sjanny en Gerard.

  • 08 April 2012 - 11:35

    Oma En Tante Lia:

    voor oma hebben we net al je verslagen voorgelezen en foto's bekeken. Ze vindt het geweldig maar is ook blij als je weer thuis bent. Geniet nog maar lekker en tot gauw. xxxxx oma en tante Lia

  • 15 April 2012 - 19:02

    Henny En Cor:

    Hoi Anne,
    Wat jij in maanden ontdekt en meemaakt in Australië is slechts
    voor weinigen van ons weggelegd!
    Zo krijg je wel een andere kijk op onze wereld (vergeleken met de journaals op t.v. over alle nare dingen die in de wereld gebeuren). Geniet nog van de prachtige natuur in NZ; ga je nog naar het Zuider Eiland?
    (daar woont familie van mij!)
    Groetjes van Henny en tot over 5 weken ( zijn die 8 maanden dan al om?) Doeiiiii Cor.

  • 17 April 2012 - 14:43

    Charlotte:

    Vandaag precies over een maand ben je terug, YESSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Het leed heeft lang genoeg geduurd. Kan het bijna niet meer aan.

  • 17 April 2012 - 17:25

    Tante Jose:

    Hoi Anne, fijn dat je van elk moment geniet en dat alles ook zo mooi en gaaf is. Geniet nog van de laatste 4 weken en dan zien we je in mei. JIPPIEEEEEEE!!!! liefs en kusjes van ons allemaal XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Down Under

Recente Reisverslagen:

27 April 2012

Living in a land down under

03 April 2012

Back on the track: New Zealand

15 Maart 2012

De cirkel is rond

20 Februari 2012

De schoonheid van Moeder Aarde

25 Januari 2012

Time to move on
Anne

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 21897

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 17 Mei 2012

Down Under

Landen bezocht: