Time to move on - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Anne Oerlemans - WaarBenJij.nu Time to move on - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Anne Oerlemans - WaarBenJij.nu

Time to move on

Door: anneoerlemans

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Januari 2012 | Australië, Port Douglas

Na 2 maanden Cairns is het dan toch tijd om weer verder te gaan. Ik ben nu in Port Douglas, anderhalf uur ten noorden van cairns, where the rainforest meets the reef..

Maar ik zal even een samenvatting geven van afgelopen maand. ten eerste de skydive natuurlijk!! Met een minivliegtuigje vol jongens en mij en Emma gingen we de lucht in. Eerst een half uurtje vliegen met al een heel mooi uitzicht, toen werd ik vastgemaakt aan mijn instructeur en begonnen de eerste uit het vliegtuig te 'vallen'... ik was als allerlaatste en begon toen wel een beeeetje bang te worden. Maar eenmaal in de lucht was het echt GEWELDIG!! Ruime minuut freefall en toen ging de parachute uit, werd alles superstil en was het echt adembenemend mooi! uiteindelijk op de grond wilden we meteen nog een keer haha.

De week daarna ben ik gaam raften wat ook echt een feest was, ik viel er bij de eerste miniwaterval al uit dus dat was allemaal heel grappig, er zaten namelijk ook krokodillen in die rivier maar die hebben we helaas niet gezien.

En afgelopen week ben in dan eindelijk naar het Great Barrier Reef geweest. Iets waar ik al honderd miljoen foto's en filmpjes van heb gezien kon ik dan eindelijk in het echt bekijken. Ik ging duiken en had het geluk een schildpad, kleine haai, nemo EN een Manta Ray te zien, die laatste is echt vrij zeldzaam en de helft van de instructeurs hadden die zelf nog nooit gezien, heel speciaal dus om die op je allereerste duik te zien! Het was ook echt een gigantische vis trouwens, niet te geloven.. Alles onder water is zo mooi echt duizend kleuren en zoveel lieve visjes!!

verder nog wat leuke dagjes naar verschillende watervallen gedaan waar je kunt zwemmen onder de watervallen en het water gewoon kunt drinken want het is zo helder, en heel veel leuke avonden gehad.

Australie is echt een wereld van verschil met Europa, de steden zijn niks vergeleken met die van ons omdat ze gewoon geen geschiedenis hebben, maar de natuur daarentegen is echt overweldigend en verbaas me elke keer weer hoe mooi het allemaal is!! Ook de mensen zijn heel relaxed, bieden je altijd hulp aan en en zijn ook echt heel trots op hun land, willen je alles laten zien en dat is wel fijn aangezien wij geen auto hebben hehe..
De komende 2 maanden ga ik langs de oostkust trekken richting Sydney, waarvandaan ik begin april richting Nieuw Zeeland zal vliegen:)



  • 25 Januari 2012 - 09:16

    Tini Rasenberg:

    Hoi Anne,

    Wat een geweldige reis ben je toch aan het maken.Leuk om af een toe iets van deze reis te lezen en wat foto's te zien.
    Volgens mij is dit het jaar van je leven!

  • 26 Januari 2012 - 10:33

    Tim:

    Ik ben echt vet jaloers op jouw skydiven! En op die manta ray enzo.

  • 28 Januari 2012 - 07:28

    René Oerlemans:

    Vandaag zit de helft van je reis er al weer op. Een reis om nooit te vergeten.
    Deel twee met Nieuwzeeland en Indonesie zal vast ook heel leuk worden.
    Veel plezier en leur om je zo te volgen.
    Spreek je weer op skype binnenkort, doeii

    Papa xxx

  • 13 Februari 2012 - 10:05

    Lia Vd Langenberg:

    Hey Anne,
    Het blijft leuk om je reisverslagen te lezen. Waar ik vooral jaloers op ben, is het lekkere temperatuurtje bij jou. Het is hier vies koud. Maar geniet vooral en we blijven op de hoogte.
    Groetjes de Langenbergjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Down Under

Recente Reisverslagen:

27 April 2012

Living in a land down under

03 April 2012

Back on the track: New Zealand

15 Maart 2012

De cirkel is rond

20 Februari 2012

De schoonheid van Moeder Aarde

25 Januari 2012

Time to move on
Anne

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 21906

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 17 Mei 2012

Down Under

Landen bezocht: